Du har säkert hört talas om vikten av att berätta en historia för dina kunder, som sätter människor och deras upplevelser i fokus?
Vi har myntat ett eget uttryck STORE-TELLING, där du med hjälp av butikskommunikationen förstärker budskapet genom känslor.
Genom skyltfönstren kommer det promenerande folket att få insikter att basera framtida köpbeslut på.
Se ditt skyltfönster som en bild. Med en bild aktiveras fler delar av vår hjärna än om den enbart får till sig ord och fakta.
- Du skapar emotionella band till din idealkund
- Du berättar för din idealkund att du är deras personliga butik
- Du skapar rikare innehåll, genom att förtydliga, förenkla och göra jobbet åt dem
- Du guidar dem genom dina fönster in i butiken – väl inne i butiken möts de av fler wow upplevelser i en inspirerande miljö med kunnig personal
- Du tar din plats som experten inom ditt område
- Du ger dem all anledning att återkomma – genom nöjdhet och personlig service
Storetellingen har startat, och det kommer att fortsätta rulla på likt en snöboll .
Vår expertis är Butikskommunikation, och vi hjälper butiker att förtydliga sin expertis på flera plan. Vill du förtydliga Storetellingen, så vill vi tipsa om att gå med i vår nya tjänst Community. Där lägger vi upp butikskommunikationen helt efter dina egna förutsättningar och förutom våra webbträffar kommer du även att få individuell coachning.
Läs mer om vår Community
