Om du frågar oss så är det mycket enklare att nå ut till människor och sälja en produkt genom den fysiska butiken, än att nå ut och hitta sina idealkunder via webben.
I den fysiska butiken skapar man förtroende, man uppfattar kundens problem och önskemål på ett helt annat sätt och kan lösa deras behov.
Du kan fånga upp vad det egentligen är kunden behöver, ge dem inspiration och val som de inte kunnat lösa på egen hand.
Den trogna kunden kommer sedan att bli budbärare av ditt varumärke till andra potentiella kunder.
Att öka omsättningen med hjälp av befintliga kunder som känner dig och är mer benägna att handla av dig, är en viktig nyckel till framgång.
Att försöka hitta nya kunder på egen hand, är oftast väldigt kostsamt.
Så du behöver identifiera dina trogna kunder – din idealkund och realistiskt analysera marknaden.
– Skräddarsy erbjudanden till dem
– Belöna dem
– Behåll dem
Använd deras nätverk ex. bjud in till VIP-kväll tillsammans med bekanta.
Vill du ha vår hjälp att identifiera din idealkund, sätta upp strategier och öka omsättningen med säljande butikskommunikation – så är vi bara ett mail bort.
Varmt välkommen att kontakta oss om du har några funderingar kring våra utbildningar eller tjänster på info@dekorisma.se
