Låt oss säga att du har gjort en plan för dina kommande kampanjer, och är redo att skapa en hejdundrande kampanj.
Vilka kanaler skulle du främst använda dig av för att nå ut med din kampanj?
Eftersom vi jobbar med butikskommunikationen så skulle vårt svar bli nr 1: Skyltfönstren, eftersom Visual Merchandising är vår främsta kanal.
Vi vill även poängtera vikten av att följa den röda tråden i flera kanaler där din idealkund rör sig.
Upprepa samma budskap i samtliga kanaler där du valt att lägga ditt fokus.
Till ingen kostnad – eller åtminstone till en låg kostnad, så kan du förstärka och påminna kunden i flera kanaler och exponeringsytor.
Upprepning ger en påminnelse, och även om du själv upplever att du börjat tröttna på budskapet, så har din kund inte tröttnat. Kunden har endast fått en påminnelse: -Ja, just ja det där var ju intressant. Det ska jag kolla upp.
Katjing – så kan affären vara i hamn.
Kampanjplanering är något som vi arbetar med i våra utbildningar och i vår Community för att förtydliga och underlätta Butikskommunikationen.
