Det är lätt gjort att vilja visa hela sin bredd och försöka attrahera alla potentiella kunder på en och samma gång oavsett ålder eller kön.
Om man visar hela sin bredd säljer man desto mer och man behöver inte skylta om så ofta, jobbet är gjort för många veckor framöver??
Vi tänker lite annorlunda, och vill tipsa dig om varför man inte ska visa hela sin bredd i ett och samma skyltfönster.
- Man förlorar lätt kontakten med sin idealkund
- Butiken upplevs som rörig
- Budskapet går inte fram
Man mister överraskningsmomenten för kunden om man låter en skyltning stå alltför länge.
De trognaste kunderna går förbi ditt skyltfönster kanske varje dag, och de vill överraskas och inspireras.
Det är få butiker förunnat att varorna säljer sig självt.
Desto mer varor/budskap eller otydlig nisch desto mindre attraktivt blir det för dina kunder att göra ett besök i butiken.
Att bry sig om sina skyltfönster, visar att du också bryr dig om dina kunder.
Grunden för shopping är överraskningar, förändring, inspiration och fräschör.
Är du intresserad av butiksbranschen och vill ha fler tips kan du signa upp dig för vårt nyhetsbrev.