SAMVERKANS MINDSET
Platsen har en stor betydelse & det finns stor potential att tillsammans bygga vidare på platsen/ortens själ.
Vad betyder handeln för orten lokalt? Vad kan man samarbeta kring?
Hur kan man bygga vidare på platsen?
Vad kan adderas till den fysiska platsen, som är svårt att konkurrera med?
FYSISKA MÖTET FORTFARANDE VIKTIGT
Det finns numera ett uppdämt behov av att umgås, att få uppleva något, underhållas och känna att världen rullar på.
Vad kan ni samarbeta kring, för att det ska locka fler till ett besök?
Ett fik tillsammans med en klädbutik? En golfbana tillsammans med en sportbutik?
En restaurang tillsammans med en porslinsbutik?
Ge bort ett presentkort från grannbutiken?
ATT NISCHA SIG SÅ ATT FOLK VALLFÄRDAR TILL JUST DIN BUTIK?
Vad har du som kunden inte kan gå miste om? Vilka upplevelser kan du erbjuda, vilket förtroende vill du skapa?
Vilka kunskaper har du och övriga butiksmedarbetare som ni kan erbjuda och som man inte kan få i den digitala butiken?
Vilket värdskap, upplevelser och njutningar i naturskön miljö kan ni erbjuda som e-handeln inte kan konkurrera med?
Vi har ett par freebies som du kan ladda ner om du vill ha ytterligare tips inom butikskommunikation, då får du även automatiskt ta del av vårt nyhetsbrev.