GO BACK TO THE ROOTS
Historiskt har våra butiker alltid varit viktigt för orten, då de genererar inkomster, ger arbetstillfällen och närhet för den lokala befolkningen. De får ta del av personalens kunskap, de kan se, klämma och känna på en vara och inspireras till merköp.⁠

Kunderna uppskattar alltmer det hållbara och uppskattar det som finns i närheten, de värnar om sin lokala butik helt enkelt.⁠

Trenden ser ut att gå mot att även e-handlare öppnar pop-up butiker för att synas mer lokalt. ⁠

ÖKAD KÖPKRAFT
Har du tänkt på att flertalet kan ha fått en ökad köpkraft när man oftare arbetar hemifrån och har sparat in en del på resor och annat som man inte kunnat utföra under den tid som varit. Tar du tillvara på den ökade köpkraften?⁠

POSITIV UTVECKLING
Vi har sett en positiv utveckling inom många områden, hemmafix, hemester och ökad svensk turism har gjort att många branscher har sett ett uppsving.⁠

Som vi ser det, så kommer det att bli ett uppsving även för den fysiska butiken.⁠

Vi har ett par freebies som du kan ladda ner om du vill ha ytterligare tips inom butikskommunikation, då får du även automatiskt ta del av vårt nyhetsbrev.

Dekorisma