Genom färger, sammansättningar & ljus kan man dra till sig kundens uppmärksamhet – Det är sen gammalt.

Visst har skyltningar sett lite olika ut genom årens lopp, det går ju även trender i varuvisning, men i grunden är kundpsykologin densamma. Det är bara föremålen som växlar.

Genom att förtydliga en skyltning och upprepa mönster, färger, budskap förenklar man för kundens öga, och man attraherar rätt kund.

Kunden påverkas omedvetet med alla sina sinnen.

Färg, ljus, storlek, form, volym, grad, tempo, dofter, fräschhet, mjukhet, lenhet, temperatur etc. är faktorer som påverkar.

När det gäller ett skyltfönster så är det främst färg och tydlighet som gör att kunden attraheras, och som grädden på moset så är en riktad belysning ett måste för att synas.

Ser du skillnaden framför dig på ett orangefärgat hösttema & ett glassigt rosa/äppelgrönt vårtema?

Bara genom att tänka i färg eller teman så kan man så smått börja förberedelsen för nästa skyltning och vilken känsla man vill förmedla rakt in i hjärtat på den förbipasserande potentiella kunden.

Denna vecka utkommer ett nytt Nyhetsbrev – som du inte vill missa om du har ett intresse för branschen.

Dekorisma skyltfönster