Ett område som fångar blicken, och drar till sig uppmärksamhet. Ett område som överskådas, en Blickpunkt, medelpunkt, centrum, iögonfallande, sevärdhet.

Det tillhör en Visual Merchandisers vardag att arbeta med dessa blickfång för att öka en butiks försäljning och attrahera den rätta kunden.

Att exponera en vara på ett medvetet sätt, kan göras och upprepas på flertalet ställen.

Ett skyltpodie mitt i butiken, utrymmet bakom kassan, annonspodie vid entrén, väggar kan också byggas upp med blickfång.

Ljussättningen är också väldigt viktig för att skapa stämning och locka ögonen till sig. Ljuset ska riktas i vinkel så det skapar bra konstraster mellan skugga och ljus.

Fota ditt blickfång och lägg ut på flera ställen i sociala medier eller annonser. Upprepa blickfånget och temat på flera ställen.

Vi har valt att kalla vår nya tjänst för just för Blickfång – Vi skapar tilltalande miljöer där kunderna trivs, vill stanna och som de gärna återkommer till.

Vill du att vi kommer till din ort/butik för en uppstart med en workshop så är du varmt välkommen att höra av dig till info@dekorisma.se så kan vi göra en plan för när och hur.

Dekorisma blickfång