Har du tänkt på att kunden i grund och botten är ganska lat?
Lat är kanske inte det rätta ordet, men ont om tid och ett stort utbud att välja bland gör att kunden gärna vill få sitt behov och ärende avklarat så snabbt och smidigt som möjligt.
Fånga deras uppmärksamhet direkt genom dina skyltfönster. Ett tydligt, inspirerande och klargörande budskap som gör att de inte kan motstå att besöka butiken.
Väl inne i butiken, vill de enkelt kunna hitta något som attraherar dem, och gärna från topp till tå.
Den maskulina delen i synnerhet är tacksamma, för när de väl bestämt sig för att handla så gör de det ordentligt.
Om de hittar det de söker med din hjälp, så köper de gärna till både strumpor och kalsonger, eller kanske ett par byxor till för att kunna variera och för att tillgodose sitt behov en tid framöver.
Förutfattad mening? Nej då, mångårig erfarenhet talar sitt tydliga språk, när den maskulina delen handlar gör de verkligen det och prislappen tycks vara av mindre betydelse.
Maskulina delar har vi alla oavsett kön.
Och det bästa av allt är att de kommer att återkomma gång på gång när de känner sig nöjda med sitt förra köp.
De vet att du vet vad de vill ha, och det känns tryggt för dem och då kanske de nästa gång river av prislappen direkt i butik, för att kunna traska vidare direkt till nästa aktivitet = kund & butikslycka!!