För den lilla butiken som inte har en egen Visual Merchandiser/marknadsavdelning, ekonomiavdelning osv. är det många hattar man behöver ha på sig på en dag:

  • Inköp – att få till en bra balans, så man undviker ett kostsamt lager
  • Marknadsföring -Att sätta upp en strategi för kampanjer & aktiviteter
  • Rekrytering – Konsten att hitta rätt personal och behålla dem
  • Personal – Rätt person på rätt plats och arbetsrättsliga frågor att hålla koll på
  • Ekonomi – Bokföring och löpande uppföljning av resultat
  • Juridik -Det gäller att ha koll på lagar inom Marknadsföring, GDPR osv.
  • Digitalisering – Vilka verktyg behöver du behärska för att nå din målgrupp?
  • Sälj -Att känna till sin kund på djupet och lösa deras behov/problem
  • Visual Merchandising – Väldigt viktig bit för butikens fortsatta utveckling – om du frågar oss
  • Trollkonstnär – Ja, ibland behöver man trolla med knäna

Vi har erfarenhet inom samtliga områden, och har många goda exempel på hur butikens omsättning kan ökas genom att strategisk sätta upp en plan för samtliga delar.

18 mars kör vi en Digital Workshop kl. 9-12 inom Visual Merchandising, anmäl dig senast den 10 mars.

Den går helt och hållet online, så du kan delta var du än befinner dig.

Välkommen till en inspirerande förmiddag som kommer att ge verktyg och staka ut riktningen med målet att öka omsättningen.

Dekorisma Workshop