Det behöver inte kosta skjortan att öka en butiks omsättning. Tvärt om, så är det oftast de små detaljerna som gör det.

Att skriva ner sina idéer, brainstorma kring dem, sätta upp en plan och förankra dem hos övrig personal gör att man går från idé till handling.

Det här är ett riktigt roligt jobb när man väl är igång, och det bästa av allt är att det smittar av sig och man kan börja se omedelbara resultat.

Ni får en plan, övrig personal kan få ett lyft och en uppgift som de växer med, det ger ringar på vattnet ut till kund och kundens vänner och bekanta.

Nr 1 att börja med: Skriv ner dina idéer så fort de poppar upp. Ja, man glömmer så lätt annars 😊

Idéerna kan dyka upp när som helst, och särskilt när man är lite ledig och kan kliva ur den dagliga boxen för ett tag.

Vill du ha lite hjälp på vägen med att sätta igång så rekommenderar vi att du laddar ner vår Freebie: 7 konkreta tips på hur du kommer igång med din butikskommunikation.