Att tro på sin butik och tydligt kommunicera till vem man riktar sig, vilket sortiment man har, vilka tjänster man erbjuder och förtydliga det i sina skyltfönster och övriga butikskommunikation, är A och O.

Självklarheter för en expert som dig, är inte självklarheter för kunden.

Oftast krånglar man till det mer än man behöver.

Kunderna matas av information och intryck så för att prata till den rätta kunden behöver man oftast vara mer rak, tydlig och konsekvent!!

Ett budskap år gången, ett fåtal färger, upprepa budskapet ett flertal gånger och i flera kanaler.

Om din idealkund är ex kvinna mellan 40-50 år, stå stadigt fast vid målgruppen både när det gäller inköp och butikskommunikationen.

De övriga kunderna får du med på köpet, eller så inser de att du inte riktar dig till dem i ett tidigt skede.

Läs mer om kundpsykologi i vårt kommande nyhetsbrev. Du anmäler dig till vårt Nyhetsbrev på vår hemsidan.

Dekorisma skyltfönster