En Visual Merchandiser har en viktig roll i ett företags intryck, omsättning och hur varumärket presenteras och uppfattas.
En Visual Merchandiser bör ha stort intresse för försäljning, färg & form, mode, marknadsföring, ekonomi osv. Det är viktiga bitar i en Visual Merchandisers vardag. Skapar miljöer, som kunderna trivs i och gärna återkommer till.
Planerar marknadsföringen och kampanjer samt omsätter det i praktiken sett från kundens synvinkel. Skyltar om regelbundet, koordinerar inne i butik, följer den röda tråden i flera kanaler, inspirerar kunden, jobbar med de små detaljerna samt har ett öga för helheten.
Man kan arbeta som anställd, frilansa som egen företagare med olika projekt, för ett varumärke, en köpmannaförening eller kanske vid en större mässhall.
Vilket företag skulle inte behöva en egen Visual Merchandiser?
Låter detta som ett intressant yrke för dig?
Vår Diplomutbildning på 25 veckor startar 26 januari och vi vill ha in din anmälan senast den 6 januari.
Läs mer om utbildningens upplägg här och anmäl dig bums om du vill hänga med nu i vår och bli färdigutbildad i mitten på juli.