Det är genom skyltfönstren butikens rätta jag visas. De kunder som du riktar dig till kan känna direkt att den här butiken är något för mig.
24 timmar/dygn 7 dagar/vecka 365 dagar/år står de där och gör inte så mycket väsen av sig. För en spottstyver kan man skylta om och hålla dem fräscha. Följa upp skyltningen i flera kanaler och påminna kunden igen… och igen.
Ja, du kan ju räkna lite på vad du får igen, i förhållande till vad som läggs ut. Du kommer troligen att bli förvånad över resultatet, även om det kan vara svårt att veta exakt vad som gjorde att en vara sålde slut. Men helt klart så behöver ju kunden kliva in i butiken för att affär ska kunna bli av – När vi pratar om fysiska butiker.
Om det var den inspirerande skyltningen som gjorde att kunden drogs in till butiken, eller personalens kunskap och engagemang som var den avgörande faktorn är ju lite svårt att säga, men en kombination av båda är troligtvis en förutsättning. Varför inte ta tillvara på marknadsföringsplatsen på bästa sätt?
Ladda gratis ner våra 7 konkreta tips här på hemsidan för att få lite inspiration för att komma igång med butikskommunikationen och få en omstart så här i början på året.