latest
Ju tydligare desto enklare är det att nå ut igenom bruset
Det är så sant som det är sagt. Kunderna vill ha tydlighet, så de direkt kan avgöra om denna butik är något för mig. De vill känna inspiration direkt de passerar ditt skyltfönster. Hur skulle det vara om skyltningen var så tilltalande att den rätta kunden ”sugs in i...
Denna vecka kommer sommarens sista nyhetsbrev ut
Nyhetsbrevet för dig inom butiksvärlden, där vi pratar om aktuella frågor, utbildningar, händelser, tipsar om vår bonus, kommande aktiviteter och mycket, mycket mer. I vårt tidigare Nyhetsbrev berättade vi om hur man hittar och behåller framgångsrika medarbetare. Vi...
Konsten att tänka positivt
Det är ju en konst att kunna tänka positivt även under mer utmanande tider. Då gäller det att plocka fram butikens själ, varför du finns och vilka positiva erfarenheter butiken bär med sig. Det kanske kan låta lite konstigt, men om man fokuserar på det positiva så...
Vad skulle du vilja att vi pratar mer om?
Har du några önskemål om vad du skulle vilja att vi tar upp och diskuterar angående butikskommunikationen. Vi har ju mångårig erfarenhet, men ibland ser man själv inte skogen för alla träden. Vi skulle kunna prata om det i vårt Nyhetsbrev, i sociala medier eller i vår...
Är du en alltiallo?
Det är många saker man ska behärska i en butik, för att hålla den ajour och levande. Inköp, ekonomi, styling, varuvisning, rekrytering, försäljning osv. Vår expertis är Butikskommunikation/Visual Merchandising och vi delar gärna med oss av våra kunskaper och...
Konsten att jobba kontinuerligt över tid
Det tar tid att jobba upp en trogen kundgrupp, och du kanske inte heller riktigt har bestämt dig för åt vilket håll du ska nischa dig? Det är dags nu att våga nischa sig ordentligt (ålder, kön, vanor etc.), för de andra kunderna får du med på köpet i vilket fall. När...
Var har du din expertis?
Var har du bestämt dig för att vara experten? Om man trattar ner sin idealkund efter ålder, kön, vanor osv. Sätter ett namn och en egenskap på sin kund, så kan man själv lättare få en känsla för vart man ska rikta sig i sin butikskommunikation. Allt du sedan visar i...
Boostweek – Låt dina skyltfönster sälja när du sover
Vi pratar om butikskommunikationen i stort och går in på detaljerna som att aktivera en vara just nu. Vi lyfter din expertis, du gör det själv men inte ensam. Vi träffas online 8-12 maj, 30 minuter varje dag, och tipsen omsätter du direkt i butik eller tar med dig för...
Lönsamhet i butik
I vår Boostweek inom butikskommunikation kommer vi att prata kring flera delar för att öka lönsamheten i butik. Vi pratar om nycklar till förändring, förtydligar kommunikationen till idealkunden, sätter upp långsiktiga strategier för en hållbar längre plan. Vi lyfter...
Boostweek – Butikskommunikation v.19
Låt dina skyltfönster sälja när du sover! Denna 5 dagars boost är för dig som vill ha lite hjälp på traven att sätta upp en strategi för den visuella butikskommunikationen. Varje dag får du ett par enkla tips, som du omsätter helt efter dina förutsättningar utifrån...
VÄLKOMMEN
Att hänga med oss. Här sprider vi nyheter, tips och kunskap.








