latest

Förändringar tar tid

Förändringar tar tid

Det är lätt gjort att man går i gamla hjulspår, och behöver släcka de nödvändigaste bränderna i en butiks vardag. Hur skulle det vara om du anställde eller anlitade någon som enbart sysslar med butikskommunikation, som bidrar till att öka omsättningen och du får mer...

läs mer
Kristallklara budskap

Kristallklara budskap

Oavsett tema så behöver man jobba med enkelhet, tydlighet och upprepningar för att involvera alla sinnen riktat till den specifika kunden som kampanjen och skyltningen riktar sig till. För att hitta vägen till kundens hjärta behöver man följa den röda tråden i...

läs mer
Lata dagar och tid för shopping

Lata dagar och tid för shopping

Ja, just så är det för de allra flesta att man har mer tid för att strosa, göra det spontana, se sig omkring, låta sig inspireras och planerar för framtiden. Butikerna har nu möjlighet att locka in nya strosande kunder, och sätta sitt avtryck för framtiden. En butik...

läs mer
Semestertider

Semestertider

Vi kommer nu att ta lite semester, och som vanligt när man är lite ledig så poppar det upp en massa nya idéer, så häng med oss i höst för att få ytterligare information och inspiration inom butikskommunikation. Vi laddar redan nu för höstens Nyhetsbrev, som kommer att...

läs mer
Trevlig Midsommar!

Trevlig Midsommar!

Önskar vi alla våra kära kunder, blivande kunder, följare, kollegor och samarbetspartners. Hoppas du kommer att få en riktigt fin, blommig, magisk och drömmig Midsommar! Glöm inte bort att under tystnad plocka 7 blommor för att sedan lägga under kudden. Enligt...

läs mer
Midsommarveckan

Midsommarveckan

En härlig blomstrande tid, eller hur? Känns som det inte alls var länge sen vi önskade Trevlig Midsommar, men nu har det gått ett år, ett år som gått hiskeligt snabbt. Vad inspirerar du dina potentiella kunder med för blommiga, somriga skyltfönster i dag? Ledighet...

läs mer
Kampanjdax

Kampanjdax

Har du gjort en grovplanering över året, och är redo att jobba vidare med detaljerna kring kommande kampanj? Är det något som ligger aktuellt i tiden, och en vara som du vill aktivera lite extra just nu? Sätt ett namn på temat, så det skapar en känsla och håll dig...

läs mer
Morgonrutin – i butik

Morgonrutin – i butik

Jag tillhör den skaran som tycker om att vara först på plats, få jobba ostört innan personalen och butiken vaknar och öppnar för en ny inspirerande dag. Ja, det har även hänt flertalet gånger att jag även varit sist på plats när man målar eller bygger om i butiken så...

läs mer
Tappa kunder för att det finns alternativ?

Tappa kunder för att det finns alternativ?

Om man tappar kunder för att det finns andra alternativ, så då är troligen inte just den kunden din egentliga idealkund. Vad är dina styrkor, som gör att kunderna väljer just dig? Hållbart? Tidlöst? Moderiktigt? Kvalité? Kunskap? Trovärdig? Påläst? Kunnig? Mångårig...

läs mer
Potential dygnet runt

Potential dygnet runt

Precis så är det! Dina skyltfönster finns där 24 timmar/dygn, 7 dagar i veckan 365 dagar/år. Skyltfönstren visar butikens själsliga sanning och budskap även medan du sover. Ja, du förstår säkert vart vi vill komma? Du har endast tre sekunder på dig att fånga kundens...

läs mer

VÄLKOMMEN

Att hänga med oss. Här sprider vi nyheter, tips och kunskap.